پرسمان3 The title of your home page

پرسمان3
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرسمان3

و آدرس pasokh1.LXB.ir لینک نمایید

سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . 

در صورت وجود لینک ما در سایت شما

لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





عرض كردم: فدايت شوم چرا؟ فرمود: به خاطر امري كه اجازه بيانش را (بطور تفصيل) نداريم. عرض كردم: حكمت غيبتش چيست؟ فرمود: (اجمالش اين است كه) راز غيبت مهدي (عج) همان راز غيبت حجتهاي پيش از اوست و حكمت (واقعي) غيبت بعد از ظهور آشكار ميگردد، چنان كه راز كارهايي كه خضر (ع) انجام داد، كشتي را سوراخ كرد، پسربچهاي را كشت و ديواري را بنا كرد، بعد از جدايي او از موسي (ع) روشن گرديد. (و موسي (ع) قبل از جدايي، راز آنها را نميدانست و از آن رو به خضر (ع) نيز اعتراض نمود). اي پسر فضل، اين امر (غيبت مهدي (عج)) كار خداوند، از اسرار او و از امور غيبيّه الهي است و چون ميدانيم خداوند حكيم است بايد تصديق كنيم كه كارهاي او (از جمله در غيبت نگه داشتن ولي خودش) همه داراي حكمت و راز است، گر چه براي ما آشكار نباشد.

 

نتيجه اينكه عدم آمادگي جامعه جهاني براي پذيرش يك حكومت واحد به رهبري حضرت مهدي (عج) موجب شده كه غيبت آن حضرت به طول انجامد و چنانچه آن حضرت قبل از آمادگي عمومي ظهور كند در صورت عدم قيام محتملًا و در فرض قيام بدون شك به دست تبهكاران كشته خواهد شد. يكي ديگر از اسرار غيبت، آزمايش مردم است هر چند راز واقعي آن بعد از ظهور حضرت مهدي (عج) آشكار ميگردد.

برخي از رازهاي غيبت حضرت مهدي (عج) به شرح زير است:

1- جامعه جهاني به حدي از رشد فكري و فرهنگي نرسيده كه خواهان عدالت حضرت مهدي (عج) و پذيراي حكومت واحد جهاني آن حضرت باشد. بديهي است هر چند بعضي از شرايط ظهور، خارج از اختيار مردم است، امّا قسمت عمده آن به آمادگي مردم برميگردد و تا مردم آمادگي لازم را پيدا نكنند، آن حضرت ظهور نخواهد كرد.

2- اگر آن حضرت قبل از فراهم شدن شرايط، ظهور كند، ممكن است همانند ديگر رهبران الهي بدون دستيابي به نتيجه كشته شود، از اين رو مصلحت، در غيبت است تا روزي كه بتواند با ظهورش بر تبهكاران پيروز گردد.

3- يكي از اهداف آفرينش انسان، آزمايش است و مردم عصر غيبت در مورد باقي ماندن بر اعتقاد به امامت حضرت مهدي (عج) آزمايش ميشوند، چنان كه امّتهاي پيشين به غيبت رهبران الهي خود آزمايش ميشدند.

البته ممكن است غيبت آن حضرت اسرار ديگري نيز داشته باشد كه بعد از ظهورش مشخص ميشود، چنانچه به فرموده امامان معصوم (ع) حكمت واقعي غيبت حضرت مهدي (عج) بعد از ظهور روشن ميشود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 12 / 9 / 1391برچسب:اسرار , غیبت, ازمایش, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام دوستان به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات وب
امکانات وب



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 453
بازدید کل : 36381
تعداد مطالب : 196
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

  • سما دانلود - بروز ترین مرجع دانلود